9.4/10 (535 reviews)
  • Bezorging door heel Nederland
  • All-in prijzen
  • Inclusief 8 weken huur
  • Voor 23.59 besteld, volgende werkdag geleverd

Handig om te weten

Bij het huren van een afvalcontainer krijgen wij regelmatig vragen over het bestellen, huren, betalen en terugbrengen van de container. Hieronder vind je de meeste gestelde vragen op een rijtje. Lees ook onze blogs met tips bij het huren van een afvalcontainer om te zorgen dat je geen gedoe hebt rondom je aankoop.

Bestellen

Hoe werkt bestellen?
Stap 1:
Kies de gewenste afvalsoort en het formaat van de container. Klik op het icoon zoals hiernaast afgebeeld, om te zien welke afvalstromen wel of niet in de afvalcontainer van jouw keuze mogen. Klik vervolgens op het icoon “Bestel” achter de gewenste container.

Stap 2:
Controleer of alle gegevens van je bestelling in je winkelwagen kloppen. Ben je in het bezit van een kortingscode? Dan kun je deze ook op deze pagina invullen. De korting wordt automatisch in de prijs verwerkt. Hou voor kortingscodes onze homepage en social media-kanalen in de gaten. Klik vervolgens op “Doorgaan met bestellen”.

Stap 3:
Vul je gegevens en afleveradres in. Ben je nog niet zeker hoelang je de container wil huren? Dan is het goed om te weten dat je de container tot 8 weken vrij van huur kunt gebruiken. Vul een datum in die 7 tot 8 weken na de plaatsingsdatum ligt. Op een later moment kun je deze datum aan laten passen door dit via de chat aan ons door te geven. Je mag ons hierover ook mailen via shop@spelt.nl of neem telefonisch contact met ons op via telefoonnummer 085-048 61 00. Is alles correct ingevuld, klik dan op “Naar betalen”.

Stap 4:
Kies de gewenste betalingsmethode en rond de betaling af. Is de betaling volledig afgerond, dan ontvang je een bevestiging en factuur via de mail. De gekozen betaalmethode kan dan niet meer gewijzigd worden.
Heb je tijdens het bestelproces vragen, stel deze dan gerust via de chat. Ook zijn wij bereikbaar via e-mail en telefonisch via telefoonnummer 085-048 61 00.

Heb ik een account nodig?
Nee, een account is niet nodig om een bestelling te plaatsen. Het kan wel handig zijn als u regelmatig een container besteld. In uw account vindt u namelijk een factuuroverzicht.
Welke betalingsmogelijkheden zijn er?

Alle betaalmethodes die Spelt Afvalcontainer aanbiedt zijn:

  • iDEAL
  • MasterCard
  • Visa
  • Maestro
  • PayPal
  • Klarna
  • Apple pay
  • Przelwey
Kan de bestelling nog worden gewijzigd?
Een wijziging kan via mail of telefonisch worden doorgeven, mits dit 24 uur voor de bestaande bestelling gebeurt. Doe je dit per mail, dan ontvang je daarvan een digitale bevestiging. Geef je het telefonisch aan ons door, dan wordt de wijziging direct in behandeling genomen.
Ontvang ik een factuur?

U ontvangt een factuur in de orderbevesteging nadat de betaling is afgerond, deze factuur is bijgevoegd in de bijlage. Wanneer u een account heeft op Spelt Afvalcontainer, kunt u hier ook een overzicht vinden van al uw facturen.

Zijn er bijkomende kosten?
Nee er zijn geen bijkomende kosten. Onze prijzen zijn all-in, inclusief BTW en aflever- en ophaalkosten.
Hoeveel bedragen de annuleringskosten?
De kosten van annuleren bedragen € 50,00.

Levering en ophalen

Wanneer wordt de container geleverd als ik nu bestel?

Als u de container voor 23:59 besteld, wordt deze de volgende werkdag al geleverd.

Krijg ik bericht wanneer de container geplaatst wordt?
Het is helaas niet mogelijk om al onze klanten een bericht voor de levering te sturen. Als u niets van ons verneemt wordt de container gewoon op aangegeven datum geleverd. Wanneer dit afwijkt wordt er uiteraard contact met u opgenomen. Als u toch wil weten hoe laat de container ongeveer wordt geleverd, kunt u het beste op de dag van levering naar 085-048 61 00 bellen. Eerder is de planning nog niet rond gemaakt en kunnen wij u hierover niet voldoende informeren.
Kan ik voor het leveren van de afvalcontainer een specifieke tijd aangeven?
Het is niet mogelijk om een specifiek tijdstip aan te geven voor de levering van uw container. Wel kan u bij de opmerkingen (op het invulformulier) toevoegen dat u de container op een bepaald dagdeel geleverd wil hebben, ochtend of middag. Er wordt hier dan zoveel mogelijk rekening mee gehouden in de planning. Er kan geen garantie gegeven worden, omdat we te maken hebben met verkeersdrukte en een efficiënte indeling van de routes. Als u het gegevensformulier al heeft ingevuld zonder een voorkeur van een dagdeel bij de opmerkingen te plaatsen, maar dit alsnog wil doorgeven? Bel (085-048 61 00) of mail (containers@spelt.nl) dan even 48 uur van te voren om het dagdeel alsnog door te geven.
Hoe laat wordt mijn container geplaatst?
De levering vindt plaats op aangegeven datum. Als u een dagdeel heeft aangegeven in de opmerkingen van het gegevensformulier, wordt hier zoveel mogelijk rekening mee gehouden. Ochtend is tussen 07:00 en 12:00, middag is tussen 12:00 en 18:00. Geen dagdeel in de opmerkingen gezet? Dan wordt de container tussen 07:00 en 18:00 geplaatst. Er wordt zoveel mogelijk rekening gehouden met het aangegeven dagdeel, maar er kan geen garantie worden gegeven. Als u toch wil weten hoe laat de container ongeveer wordt geleverd, kunt u het beste op de dag van levering naar 085-048 61 00 bellen. Eerder is de planning nog niet rond gemaakt.
Moet ik aanwezig zijn bij het plaatsen of ophalen van de container?

Nee, bij het plaatsen of afvoeren van de container hoeft u niet aanwezig te zijn. Indien u bij de opmerkingen geen plaatsingsinformatie heeft doorgegeven, zal de chauffeur de beste plaats voor de container kiezen. Bij de opmerkingen kunt u ook aangeven dat u voor het plaatsen gebeld wil worden.

Hoe werkt het plaatsen van de container?

  1. De container wordt met een vrachtwagen door onze collega geplaatst. 
  2. Onze collega takelt de container vanaf de achterkant van de vrachtwagen. Hiervoor is ruimte nodig. Hou rekening met 2 à 3 parkeerplekken inclusief de plek waar de container geplaatst moet worden. Wil je die ruimte reserveren? 
  3. Als de container is geplaatst, kan je aan de slag met de klus. Veel succes! 

 

Tot wanneer mag ik de plaats en/of afvoer datum wijzigen?

Je mag de datum voor het plaatsen en/of afvoeren tot 1 werkdag (ma t/m vrij) van te voren tot 12:00 wijzigen. Dit is afhankelijk van je aangegeven plaats of afvoer datum.

Wordt mijn container altijd op de afgesproken datum opgehaald?

We proberen altijd de container op te halen op de datum die u bij het bestellen heeft aangegeven, het kan wel zijn dat de container vanwege de drukte 1/2 werkdagen later wordt opgehaald dan aangegeven.

 

Moet je container door omstandigheden op de aangegeven datum worden afgevoerd? Laat het dan even weten via de mail (shop@spelt.nl) of stuur een chat. Voor ons is het handig als u hierbij gelijk je adres, e-mail en ordernummer achterlaat, zo kunnen wij snel handelen en zorgen dat alles naar wens wordt ingevoerd.

Container bouw- en sloopafval besteld, maar er zit uiteindelijk alleen puin in?

Geef dit even door aan de klantenservice via shop@spelt.nl of 085-048 61 00. Zij zullen dit voor u aanpassen en het bedrag crediteren of u vragen om geld over te maken. Geef dit aan voordat de container wordt afgevoerd. Wanneer er bijvoorbeeld bouw- en sloopafval in een puincontainer zit, zal hiervoor een naheffing worden gerekend.

Hoe lang mag de container blijven staan?

Als u een container huurt bij Spelt-afvalcontainer, zitten er 8 weken huur inbegrepen. Wanneer u de container langer nodig heeft, dan kost het €10,- huur per week extra. Wilt u de container langer laten staan?  Laat ons dit dan even weten via shop@spelt.nl of stuur Saar een chat.

Hoe laat ik mijn container ophalen of wisselen?

Ophalen
Als u de container wil laten ophalen zal dit op aangegeven datum van het formulier worden gedaan. Als de container eerder of later vol zit dan de aangegeven datum, kunt u gemakkelijk even contact opnemen met shop@spelt.nl of stuur Saar een chat. De nieuwe afvoerdatum zal dan worden besproken met u.

Wisselen
Wanneer u een container wil wisselen kunt u een nieuwe bestelling plaatsen op de webshop. Verder in het bestelproces kan u aangeven dat u nog een volle container heeft staan.

Wat wordt er met mijn afval gedaan?
Na het inzamelen van uw afval worden de verschillende afvalstromen naar de recycling locaties getransporteerd. Spelt Afvalcontainer is een initiatief van Spelt Bedrijven. Er wordt afval ingezameld vanaf vier verschillende locaties, namelijk:

  • Spelt Afvalinzameling b.v. Nieuwveen
  • Van der Kooij Afvalinzameling b.v.   Schiedam
  • Van Dijk Afvalinzameling b.v. Cuijk en Heerenveen

Op de recycling locaties aangekomen begint het scheiden van het afval, van grote fracties naar steeds kleinere fracties. Dit gebeurd met name met de innovatieve technologieën zoals de afvalsorteerinstallatie. Na het sorteren van het afval begint het recycling proces. Waar het afval een bron van nieuwe grondstoffen zijn. Hieronder een aantal voorbeelden:

  • Puin wordt verwerkt tot gecertificeerd menggranulaat, een vaak gebruikte grondstof voor de verharding van asfalt.
  • Groenafval wordt omgezet naar compost (bodem verbeteraar) en biomassa (alternatieve brandstof).
  • Papier, kunststof, hout en ijzer worden afgevoerd naar een erkende eindverwerker. Daar worden nieuwe producten gemaakt van deze grondstoffen.

Wil je meer weten over hoe wij jouw afval duurzaam hergebruiken? Lees dan onze blogpost.

Containers

Wat mag er wel en niet in de container?

Lees dit blog om meer te weten te komen welk afval er vrijkomt bij een verbouwing en wat wij wel of niet mee kunnen nemen. Hieronder hebben we per afval container een afvalpagina waar u meer informatie krijgt over wat er wel en niet in de container mag. Ook vind je op de pagina`s een video waarin uitegelegd staat wat er wel en niet in de container mag:

Bouw- en sloopafval contianer pagina

Groen en tuinafval container pagina

Grond container pagina

Grofafval container pagina

Dakafval container pagina

Houtafval container pagina

Puinafval container pagina

    Staat het afval wat u in de container wil gooien er niet bij of heb je hier nog een vraag over? Stel uw vraag dan via de chat.

    Moet ik een vergunning aanvragen?
    Op eigen terrein hoeft er geen vergunning aangevraagd te worden bij het plaatsen van een container. Als de container op openbare weg wordt geplaatst is dit vaak ook niet van toepassing, maar niet altijd, controleer dit dus bij uw gemeente. Lees in dit blog alles over vergunningen en kijk of dit voor jouw gemeente ook van toepassing is.
    Hoe werkt het plaatsen van de container? En wat kan ik verwachten?

    Alle containers die wij aanbieden op de webshop passen op 1 parkeeplaats.

    1. De container wordt met een vrachtwagen door mijn collega geplaatst. 
    2. Mijn collega takelt de container vanaf de achterkant van de vrachtwagen. Hiervoor is ruimte nodig. Hou rekening met 2 à 3 parkeerplekken inclusief de plek waar de container geplaatst moet worden. Wil je die ruimte reserveren? 
    3. Als de container is geplaatst, kan je aan de slag met de klus. Veel succes
    Hoe zit het met de sloten bij een gesloten container en eventuele dekzeilen?
    Gesloten containers hebben een paar grote voordelen ten opzichte van open containers. Lees daar over meer in dit blog. Sloten en een eventueel dekzeil dient u zelf te verzorgen.
    Container zelf verplaatsen?

    U mag de container na plaatsing van de chauffeur niet zelf verplaatsen. Als het echt noodzakelijk is om de container te verplaatsen neem dan contact op met ons.

    Verhuren jullie ook rolcontainers?

    Jazeker! Ga daarvoor naar onze rolcontainer verhuur website.

    Overige vragen

    Staat uw vraag er niet bij?

    Neem dan contact met ons op via de chatbox van onze webshop, via mail of via de chat. Wij helpen u graag verder!